During project
Peer-reviewed scientific articles
Montero, C. S., Kilpiä, A., Kämäräinen, A., Cagiltay, B., Kärnä, E., Cagiltay, K., Pihlainen, K. & Karasu, N. (2022). Mobile Eye Tracking Research in Inclusive Classrooms: Children’s Experiences. In 2022 International Conference on Advanced Learning Technologies (ICALT), 279-283. IEEE.
Montero, C. S., Cagiltay, B., Dindar, K., Kärnä, E., Kilpiä, A., Pihlainen, K., & Kämäräinen, A. (2022). Analysing Inclusive groups’ peer interactions using mobile eye tracking in educational context. In EDULEARN22 Proceedings, 6303-6312. IATED.
Before project
Peer-reviewed scientific articles
Kämäräinen, A., Eronen, L., Björn, P. & Kärnä, E. (2020). Initiation and decision-making of joint activities within peer interaction in student-centred mathematics lessons. Classroom Discourse. 10.1080/19463014.2020.1744457.
Lindblom, A., Dindar, K., Soan, S., Kärnä, E., Roos, C. & Carew, M. (2020). Predictors and mediators of European student teacher attitudes toward autism spectrum disorder. Teaching and Teacher Education. 89. 10.1016/j.tate.2019.102993.
Frick, Maria & Loukusa, Soile & Dindar, Katja & Mäkinen, Leena & Mattila, Marja-Leena & Ebeling, Hanna & Hurtig, Tuula. (2021). Miten autismikirjon henkilöt ja verrokit kuvailevat ja esittävät toisen henkilön ajatuksia?. Puhe ja kieli. 23-41. 10.23997/pk.107690.
Books, chapters
Hu, X. & Kärnä, E. (toim.) (2019). Educating Students with Autism Spectrum Disorder in China and Finland. Springer.
Dindar, Katja & Loukusa, Soile. (2019). The Current Situation and Development Trend of Interventions for Children with Autism Spectrum Disorder in Finland. 10.1007/978-981-13-8203-1_4. Chapter in Hu, X. & Kärnä, E. (toim.) (2019). Educating Students with Autism Spectrum Disorder in China and Finland. Springer.
Dindar, K., Huttunen, K. & Koivulan, M. (2020). Sosiaaliset taidot, tunteet ja ryhmässä toimiminen. Teoksessa Elina Niemitalo-Haapala, E., Haapala, S. & Ukkola, S. (toim.) (2020). Lapsen kielenkehitys: vuorovaikutuksen, leikin ja luovuuden merkitys. PS-kustannus.